Skip to main content

Rumah Idaman...


Isk.. hari ni do termenung sorang-sorang dalam bas, tak keluar beri perkhidmatan pasal driver masih sakit mata, entah kena apa mata dia, masih bengkak dan berair, jadi aku melayan internet sajalah.. selain dari dok melayan Facebook, sambil dok google-google tentang Perlis, manalah tau kot jumpa apa2 yang menarik.. akhirnya dengan tiba-tiba aku terjumpa lak gambar-gambar rumah Perlis nih..

Agak lawa juga rumah dia, agak berkenan di hati, walaupun certain part tu aku tak berapa minat, terutamanya rumah tengah yang bersambung dengan bilik, kalau boleh sediakan rumah tamu yang tak boleh aksses ke bilik tido kan best, ada privacy sikit kalau org pompuan dok kat sana..

Ruang Bilik dan tengah rumah

ini ruang depan


Ruang Serambi
Beranda rumah

Tapi kan kalau betui-betui nakbuat rumah ni dengan kayu seperti dulu-dulu memang makan modal besar la.. tapi mungkin konsep dia boleh diambik... sekarang ni nak ari di Perlis pon payah dah, hampir pupus dah pon.. tapi boleh dapat di Mini Malaysia.. di mana aa mini Malaysia nih.. nanti kena Goog*e lain la... gambar-bambar ni akau dapat dari blog:
http://artmelayu.blogspot.com/

Comments

kuina said…
mesti rumah tu sejuk...nyaman..
Zul Abdullah said…
mesti la.. kalau musim macam la ni mesti macam nak demam punya

Popular posts from this blog

Entri kira muat...

Daulat Tuanku

KEMPEN BOIKOT YAHUDI / US